czwartek, 14 czerwca 2012

Usprawnianie motoryki rąk

W wieku niemowlęcym pozostawia się dzieciom całkowitą swobodę w zakresie wyboru ręki podczas czynności ruchowych.  

W późniejszym okresie:
  • utrwalenie praworęczności u dzieci oburęcznych, szczególnie, gdy dominuje u nich oko prawe.
  • wspieranie i usprawnianie motoryczne aktywności lewej ręki u dzieci lewostronnych.
Ćwiczenia powinny mieć na celu przyswojenie dziecku prawidłowych nawyków ruchowych:
  • właściwego sposobu trzymania ołówka,
  • właściwego kierunku rysowania linii pionowych, poziomych, okręgów,
  • właściwej precyzji i szybkości ruchów,
  • właściwej kontroli napięcia mięśni,
  • eliminacja niepotrzebnych ruchów.
Motorykę rąk powinno usprawniać się za pomocą różnorodnych ćwiczeń graficznych z zastosowaniem:
  • ołówków, kredek, mazaków, pasteli,  kredy, długopisów, 
  • tablicy lub dużych arkuszy papieru.

Rodzaje ćwiczeń:
  • wydzieranki papierowe,
  • zabawa klockami LEGO,
  • nawijanie nici na szpulkę,
  • zbieranie małych elementów, np. grochu, koralików, segregowanie według koloru itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz