czwartek, 14 czerwca 2012

Usprawnianie motoryki rÄ…k

W wieku niemowlÄ™cym pozostawia siÄ™ dzieciom caÅ‚kowitÄ… swobodÄ™ w zakresie wyboru rÄ™ki podczas czynnoÅ›ci ruchowych.  

W późniejszym okresie:
  • utrwalenie praworÄ™cznoÅ›ci u dzieci oburÄ™cznych, szczególnie, gdy dominuje u nich oko prawe.
  • wspieranie i usprawnianie motoryczne aktywnoÅ›ci lewej rÄ™ki u dzieci lewostronnych.
Ćwiczenia powinny mieć na celu przyswojenie dziecku prawidłowych nawyków ruchowych:
  • wÅ‚aÅ›ciwego sposobu trzymania ołówka,
  • wÅ‚aÅ›ciwego kierunku rysowania linii pionowych, poziomych, okrÄ™gów,
  • wÅ‚aÅ›ciwej precyzji i szybkoÅ›ci ruchów,
  • wÅ‚aÅ›ciwej kontroli napiÄ™cia mięśni,
  • eliminacja niepotrzebnych ruchów.
Motorykę rąk powinno usprawniać się za pomocą różnorodnych ćwiczeń graficznych z zastosowaniem:
  • ołówków, kredek, mazaków, pasteli,  kredy, dÅ‚ugopisów, 
  • tablicy lub dużych arkuszy papieru.

Rodzaje ćwiczeń:
  • wydzieranki papierowe,
  • zabawa klockami LEGO,
  • nawijanie nici na szpulkÄ™,
  • zbieranie maÅ‚ych elementów, np. grochu, koralików, segregowanie wedÅ‚ug koloru itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz